Jdi na obsah Jdi na menu
 


T6A5

file0217.jpg

file0235.jpg

file0231.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BOURAČKA T6A5:

20110921192128-nehoda-002.jpg

 

 

 

 

 

 

 

20110921192128-nehoda-001.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Souprava vozů T6A5 ev.č.8658+8657 na lince 35 ve smyčce Sídliště Řepy

Souprava vozů T6A5 ev.č.8681+8682 na lince 3 u Národního divadla
Vůz T6A5 je jednosměrný motorový vůz vycházející z typu T5C5, podvozek s dvojím vypružením z T7B5 a elektrická výzbroj TV3 se skluzovou i smykovou ochrannou z typu T6B5. Exteriér vozu se od předešlých typů liší nátěrem, většími okny, dvoukřídlými výkyvnými dveřmi IFE, jejichž otevření si volí sám cestující, polopantografem firmy Stemmann, který je kvůli přední střešní větrací klapce otočen kloubem dozadu i automatickými spřáhly Sécheron, spojujícími vozy soupravy nejen mechanicky, ale i elektricky včetně trakčního proudu 600V, takže odpadá nutnost používání druhého sběrače. V pražských podmínkách se s ohledem na stavění a blokování obvodu výhybek používá vždy první sběrač ve směru jízdy. V nástavbě střechy jsou umístěny brzdové odporníky a výhybkový odporník. Novinkou jsou i maticové orientace BUSE, umožňující nastavení jakékoliv konečné v případě nenadálé změny v provozu apod. Vozová skříň je svařena z ocelových válcovaných a lisovaných profilů a obložena plechem. V interiéru zaujmou oranžové přidržovací tyče, čalouněné sedačky Arianne od firmy Fainsa i zvětšené stanoviště řidiče, koncipované zcela nově včetně skel se sníženou propustností UV záření, vnitřní obložení je z plastů, podlaha z překližky polepené pryžovou podlahovinou. Okna v prostoru pro cestující jsou v horní části vyklápěcí a ve spojení se střešními klapkami zajišťují dostatečné odvětrání. Ovládání výklopných dveří IFE je elektromechanické. Vytápění prostoru pro cestující zajišťují elektrické topnice v bočních kanálech vozové skříně.